Olika stickor för
Övervakning är en viktig del av ett solcellssystems långsiktiga prestanda. Autarco har gjort det till en kärnfråga i vårt värdeerbjudande att tillhandahålla tillförlitlig och användarvänlig övervakning. Förutom nyttan av våra automatiska övervakningstjänster kan du även få själv inblick i ditt systems prestanda.
Hur når datan Autarco?
Beroende på din situation och dina preferenser erbjuder vi ett flertal olika övervakningslösningar, inklusive WiFi, LAN och GPRS.
Kontrollera dina besparingar, intäkter och kWh-produktion var du än befinner dig, på vilken enhet som helst, när som helst. Varje växelriktare från Autarco överför data till våra europeiska servrar som visas i MyAutarco, en molnbaserad övervakningsplattform för visualisering av dina solcellssystem.
Hur loggar jag in på My.Autarco
Du får ett e-postmeddelande när din installatör har registrerat ditt Autarco-system. Om du har glömt ditt lösenord kan du begära ett nytt via knappen nedan.
Vilken information kan jag hitta på My.Autarco?
På My.Autarco kan du se all relevant information om ditt solcellssystem. Du kan se den faktiska effekten för ditt system och status för växelriktarna, men även det totala utbytet per dag, per månad och sedan systemet installerades. Om du har en kWh-garanti kan ditt/dina certifikat hittas här. Även förbrukningsövervakning kan vara tillgänglig om den har installerats på ditt system
Fungerar övervakning på min mobiltelefon?
Ja, Autarco arbetar med sin portal MY.AUTARCO, som är tillgänglig från alla enheter.
Jag ser ingen avkastning på My.Autarco, vad är fel?
Det finns flera möjliga orsaker till att utbytet inte visas på My.Autarco.
Kontrollera först om växelriktaren fungerar som den ska. Under normala dagsljusförhållanden ska displayen visa “GENERATING” och både den röda och den gröna lysdioden ovanför displayen ska vara tända. Om så inte är fallet kan det vara fel på växelriktaren. Se felsökning av växelriktaren för ytterligare instruktioner.
Om växelriktaren fungerar som den ska är det troligen ett övervakningsproblem. Först bör du kontrollera att din installatör har registrerat ditt system på ett korrekt sätt. My.Autarco ger ett felmeddelande om så inte är fallet. Om registreringen är korrekt och/eller My.Autarco har visat data tidigare men slutat göra det, följ stegen nedan.
WiFi – Har du en ny internetleverantör och/eller router? Om så är fallet bör övervakningen återanslutas, följ installationsmanualen för WiFi för att göra det. Om så inte är fallet kan din WiFi-signal vara för svag för att WiFi-dongeln ska kunna upprätta en stabil anslutning. Din installatör kan hjälpa dig att lösa problemet, det kan vara nödvändigt att installera en WiFi-förstärkare.
LAN – Kontrollera att kabeln är korrekt ansluten, både i övervakningsdongeln och i routern. Om så är fallet men fortfarande visas det inga data på My.Autarco, kontakta din installatör för ytterligare hjälp.
GPRS – SIM-kortet kan ha slutat skicka data eller så är GPRS-dongeln utanför räckvidden. Kontakta din installatör för ytterligare hjälp.